ОСББ є ефективним механізмом управління багатоквартирним будинком, який дозволяє поліпшити якість життя і одержуваних мешканцями послуг. Процедура освіти об'єднання співвласників багатоквартирного будинку досить трудомістка і вимагає терпіння. Об’єднання може бути створено лише власниками квартир та нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку (багатоквартирних будинках). Установчі збори об’єднання у новозбудованих багатоквартирних будинках можуть бути проведені після державної реєстрації права власності на більше половини квартир та нежитлових приміщень у такому будинку. Для створення об'єднання скликаються установчі збори. Скликання установчих зборів здійснюється ініціативною групою, яка складається не менш як з трьох власників квартир або нежилих приміщень. Повідомлення про проведення установчих зборів направляється ініціативною групою не менше ніж за 14 днів до дати проведення установчих зборів. Повідомлення направляється в письмовій формі і вручається кожному співвласнику під розписку або шляхом поштового відправлення (рекомендованим листом). У повідомленні про проведення установчих зборів зазначається, з чиєї ініціативи скликаються збори, місце і час проведення, проект порядку денного. Час і місце проведення обираються зручними для більшості можливих учасників зборів. Установчі збори веде голова зборів, який обирається більшістю голосів присутніх співвласників або їх представників. Кожний співвласник (його представник) під час голосування має кількість голосів, пропорційну до частки загальної площі квартири або нежитлового приміщення співвласника у загальній площі всіх квартир та нежитлових приміщень, розташованих у багатоквартирному будинку. Якщо одна особа є власником квартир (квартири) та/або нежитлових приміщень, загальна площа яких становить більш як 50 відсотків загальної площі всіх квартир та нежитлових приміщень багатоквартирного будинку, кожний співвласник на установчих зборах має один голос незалежно від кількості та площі квартир або нежитлових приміщень, що перебувають у його власності. Рішення вважається прийнятим, якщо за нього проголосувало більше половини загальної кількості усіх співвласників. ![]() Якщо в результаті проведення установчих зборів для прийняття рішення не набрано кількості голосів "за" або "проти", встановленої частиною дев’ятою цієї статті, проводиться письмове опитування співвласників, які не голосували на установчих зборах. Письмове опитування співвласників проводиться протягом 15 календарних днів з дати проведення установчих зборів. Якщо протягом зазначеного строку необхідну кількість голосів "за" не набрано, рішення вважається неприйнятим. Рішення приймається шляхом поіменного голосування. Під час підрахунку голосів враховуються і голоси, подані співвласниками під час проведення установчих зборів, і голоси, подані під час письмового опитування. Рішення оформляється особистим підписом кожного, хто проголосував, із зазначенням результату голосування ("за" чи "проти"). Установчі збори приймають рішення про створення об'єднання і затверджують його статут. Державна реєстрація об'єднання (асоціації) проводиться у порядку, встановленому законом для державної реєстрації юридичних осіб. Об'єднання (асоціація) вважається утвореним з дня його державної реєстрації. Державна реєстрація змін до статуту об'єднання проводиться у порядку, встановленому законом для державної реєстрації юридичних осіб. Установчі документи об’єднання підписує голова установчих зборів або інша уповноважена зборами особа. У разі створення об’єднання власниками квартир та/або нежитлових приміщень у двох і більше багатоквартирних будинках голосування співвласників щодо створення такого об’єднання проводиться у порядку, передбаченому цією статтею, за кожним багатоквартирним будинком окремо. Результати голосування визначаються окремо для кожного багатоквартирного будинку. Наступним кроком є складення статуту обєднання. Статут об'єднання складається відповідно до типового статуту, який затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної житлової політики і політики у сфері житлово-комунального господарства. У статуті має бути визначено таке:
![]() Переваги: - самостійне управління домом і благоустроєм прибудинкової території; - прозорість витрат і контроль за фінансово-господарською діяльністю; - заключення договорів з підрядниками напряму, отримання якісних послуг; - звільнення від податків, можливість отримувати доходи і брати кредити; - оперативне реагування на проблеми будинку та захист інтересів мешканців в суді; - право самостійно встановлювати тарифи і визначати розмір квартплати; Недоліки: - монополізм в сфері ЖКГ, що призводить до обмеженого вибору постачальника; - проведення ремонтних робіт за свій рахунок (в тому числі екстрений ремонт); - сумісна оплата комунальних послуг (вода, газ, електроенергія) за весь будинок; - відповідальність не лише за квартиру, але і за прибудинкову територію; - розрахунок з підрядниками не по ринковій ціні, яка вище "державної"; - обов'язкова
приватизація квартир, що тягне за собою затрати часу і грошей. За більш детальною інформацією і для попереднього запису на консультацію, звертайтесь за телефоном гарячої лінії:+38(096)649-99-69 - юрист Адвокатського об'єднання "Захист" Стойко Катерина Вікторівна. Дзвінки приймаються з 09:00 до 18:00 год. Будемо раді Вам допомогти! |
Статьи >